superior

Transport

L’aeroport de Girona creix amb noves rutes i preveu superar els dos milions de passatgers

L’aeroport de Girona-Costa Brava ampliarà la seva oferta de vols aquest estiu amb cinc noves rutes, arribant així a un total de 48 connexions amb 15 països europeus. Aquesta expansió, presentada durant la fira internacional d’aviació Connect Aviation celebrada al Palau de Fires de Girona, busca reforçar la infraestructura i orientar-la com l’aeroport complementari al de Barcelona-El Prat.

Les noves destinacions inclouen Sarajevo (Bòsnia i Hercegovina), Lublin (Polònia) i Ostrava (República Txeca), operades per Ryanair; Budapest (Hongria), a càrrec de WizzAir; i Londres Luton (Regne Unit), gestionada per Jet2. En total, set companyies operaran a l’aeroport aquest estiu, incloent-hi també Air Arabia, TUI Airlines, Transavia i SmartWings.

Segons Miquel Noguer, president del Patronat de Turisme, la voluntat és mantenir operatives algunes d’aquestes rutes durant l’hivern i ha avançat que WizzAir podria incorporar en el futur una connexió amb Roma. A més de les noves rutes internacionals, les institucions gironines també treballen per recuperar vols domèstics a destinacions com Granada, Sevilla i Santiago de Compostel·la.

Futura estació del tren d’alta velocitat

D’altra banda, el secretari de Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, ha subratllat la importància de la futura estació del tren d’alta velocitat (TAV) que es construirà a l’aeroport. Aquest projecte, que ja compta amb el disseny finalitzat, podria iniciar les obres el 2026, facilitant així la connexió entre Girona i altres punts del territori.

Amb un total de 1.997.571 passatgers registrats el 2024, l’aeroport s’ha quedat a les portes dels dos milions de viatgers. Les administracions locals i autonòmiques han fixat com a objectiu assolir els 2,5 milions de passatgers per al 2028, reforçant la infraestructura i ampliant la xarxa de connexions.

Articles relacionats

Back to top button